2.3.1 Educació, formació


Un altre dels temes en que hi estem/hem estat involucrats, tothom hi entén i critica, en el qual hi ha massa intervencions ben intencionades però ...
Això ho podeu anar veient en els articles:




[Què s’ha d’ensenyar als nens?] L’essencial és guanyar la seva confiança i ajudar-los a aprendre a treure el millor de si mateixos, es trobin a si mateixos i confiïn en ells mateixos.
Ima Sanchís, entrevista a Jetsun Pema, “Si piensas más en los demás, tus problemas se minimizan”, La Vanguardia 4-12-2010.

Privilegi solidari
 (...) vaig tenir una educació privilegiada, però no pensava només en el nostre profit, sinó que se’ns va inculcar que duia aparellat l’obligació de retornar a la societat tot allò que ens havia permès tenir (...), amb el deure de retornar a la societat el que d’ella havia rebut (...).
Lluís Amiguet, entrevista a Laurentien von Oranje, “Ni mi marido ni yo cobramos del erario público”, La Vanguardia 18-11-2010.

Sistema maquinitzat
Tot el sistema educatiu s’ha transformat en una màquina de qualificar, seleccionar, segregar, categoritzar, donar notes ... Educar s’ha reduït a fer la selecció de personal des del bressol fins el despatx del “jefe”. (...)
(...) la generositat s’aprèn, i no l’estem ensenyant. Al contrari, ensenyem que només et voldrem –des del pare fins el ‘jefe”- en la mesura del que aconsegueixis puntuar, obtenir, manar ...
Lluís Amiguet, entrevista a Ken Blanchard, “Las buenas notas por sí solar forman malas personas”, La Vanguardia 21-10-2009.

Subjectivitats

(...)El sentit de la moralitat prové del teu medi social, de l’educació que has rebut. (...)

Som molt vulnerables a la bellesa, al 'charme'. Ens resulta difícil resistir a això i tos estem atrets per la gent guapa, els disculpem els seus defectes i els aguantem humiliacions. (...)

Xavi Ayén, entrevista a John Le Carré, "Los espías y los mafiosos comprenden el mundo de verdad", La Vanguardia 27-09-2010.



Temes relacionats: Escola i estudis, Universitats