Col•laboració amb l'enemic de la comunitat

Cisjordània
El fill més gran del líder fundador de Hamas a Cisjordània, Musab Yusef, "va ser durant du anys el principal agent dels serveis secrets israelians, infiltrat en el cor de l'organització islamista a Cisjordania", va confirmar ahir el seu contacte (...).
Musab, cap dle gabinet i home fort en l'oficina del líder de Hamas, es va convertir el 1997 en l'agent número ú a Cisjordania. (...) Quan va sortir de la presó israeliana aquell any, després de diversos mesos de detenció i interrogatoris, li van proposar ser informador en el si de l'organització. Musab va acceptar per raons "ideològiques", sobretot pel que va presentar com "ideologia totalitària de Hamas". (...)
El fill del jec, de 31 anys, es va convertir al cristianisme i està amagat a EUA per temor a represàlies. (...) "Vaig decidir treballar amb el meu pare, malgrat que ja m’havia convertit al cristianisme, perquè volia dur a Hamas vers l'acceptació d'Israel com Estat i a l'acabament dels atemptats. El problema és que altres líders a Gaza i Damasc no opinaven el mateix i recolzaven els atacs contra civils".
El gener de 2007 Musab va fugir a EUA quan va despertar sospites a Hamas. Ahir, des de Califòrnia, va revelar. "Jo mateix vaig lliurar el meu pare a la seguritat israeliana ja que sabia que estava en la llista de dirigents de Hamas perseguits i temia que el matessin". I va afegir: "Jo respecto a Israel i el seu dret a l'autodefensa. Mai hi haurà pau amb Hamas. Els seus liders mai podran fer la pau amb els infidels ja que deu els ho prohibeix".
Henrique Cymerman, El Príncipe Verde, La Vanguardia 25-02-210.